عوارض هایفو برای دندان

آیا شما قصد انجام درمان هایفو را دارید اما نگران عوارض هایفو برای دندان هستید؟ و یا اینکه بعد از انجام هایفو دچار دندان درد شده‌اید؟ جالب است بدانید به صورت کلی با انجام صحیح درمان هایفو، هیچگونه عوارضی، دندان‌ها را تهدید نخواهد کرد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی این موضوع به شما بگوییم چگونه انتخاب مناسبی برای مرکز هایفوتراپی در شیراز داشته باشید.

تاثیر هایفو روی دندان 

به صورت کلی استفاده از هایفو در نزدیکی دندان‌ها و مهمتر از آن دندان‌هایی که دارای ایمپلنت و یا پر شدگی هستند ممنوع است. پزشکان هنگام استفاده از هایفو در نزدیکی دندان از کارتریج‌ها با عمق پایین استفاده می‌کنند تا اشعه هایفو از پوست عبور نکند. و در برخی موارد از آبسلانگ (چوب معاینه پزشکی) در داخل دهان استفاده می‌کنند تا یک لایه محافظ بر روی دندان ها ایجاد کنند. درنتیجه مهم است که اگر دندان پر کرده یا ایمپلنتی در دهان خود دارید، از قبل پزشک را در جریان بگذارید.

پزشکان قبل از شروع هایفو مناطق ممنوعه (مانند اطراف دندان) را با خط‌کشی مشخص می‌کنند

علاوه بر دندان‌ها پزشکان از انجام هایفو در نقاط دیگری مانند نزدیکی چشم، گوش، اطراف دهان، و نای و همچنین نقاطی در صورت و گردن که دارای استنت و یا ایمپلنت فلزی است، خودداری می‌کنند. و قبل از درمان مناطق ممنوعه را با خط کشی مشخص می‌کنند. بنابراین برای انجام درمان هایفو به صورت مطمئن در درجه اول لازم است به پزشک و یا مراکز تخصصی پوست و مو مراجعه کنید و از انجام هایفو در سالن های آرایشی و مراکز غیر پزشکی اکیدا خودداری کنید. 

دندان درد بعد از هایفو

در صورتی که بعد از هایفو دچار دندان درد شده‌اید نیاز به نگرانی نیست.  ابتدا به پزشک خود اطلاع دهید و در صورت تجویز از داروهای مسکن استفاده کنید. دندان درد بعد از هایفو در اطراف استخوان فک، با این‌که امری شایع نیست اما ممکن است اتفاق بیفتد. و بعد از چند روز از بین خواهد رفت. در مورد نوع داروی مسکن و میزان مصرف آن طبق دستور پزشک اقدام کنید. در مراقبت‌های بعد از هایفو dr Avaliani آمده است که مصرف داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، ممکن است اثرات این درمان را کمتر می‌کند.

آیا هایفو به صورت کلی مضر است؟

هایفو درمانی ایمن است و در صورتی که توسط پزشک انجام پذیرد، هایفو روی دندان تاثیر مخرب نخواهد داشت

خیر. هایفو درمانی است که در بیشتر مراکز تخصصی پوست و مو در ایران استفاده می‌شود. و اگر در مراکز پزشکی و توسط پزشک انجام شود بسیار ایمن و بی‌خطر است. یکی از بهترین مزایای هایفوتراپی این است که شما می‌توانید بلافاصله بعد از درمان به زندگی روزمره خود برگردید و تنها ممکن است برخی از افراد بعد از هایفوتراپی در حدود چند ساعت پوستشان مقداری ورم کند یا قرمز شود.

چطور مرکز مناسب هایفو را انتخاب کنیم ؟

مسلما همه ما در انجام کارهای زیبایی بسیار حساس هستیم و می‌خواهیم این قبیل کارها را نزد بهترین پزشک‌ها انجام دهیم. برای این‌که بتوانیم مرکز مناسب هایفوتراپی را انتخاب کنیم لازم است یک سری موارد، از قبیل انتخاب پزشک مناسب، دستگاه مناسب و نتایجی که به دنبال آن هستیم را در نظر بگیریم.

1- مراجعه به پزشک جهت جلوگیری از عوارض احتمالی: همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم هایفوتراپی در صورتی ایمن و بی‌خطر است که توسط پزشک و در مراکز معتبر پزشکی انجام پذیرد. متاسفانه هایفوتراپی در بسیار از سالن‌های زیبایی و یا مراکز غیر معتبر با دستگاه‌های غیر کلینیکال (خانگی) انجام می‌پذیرد، که نتایج موثری در بر نخواهد داشت.

2- انتخاب مناسب دستگاه هایفو: امروزه با افزایش تقاضا انواع مختلفی از دستگاه‌های هایفو در بازار موجود است. از بهترین و پرطرفدارترین این دستگاه‌ها، هایفو دابلو ساخت کشور کره جنوبی است. برای آشنایی بیشتر با انواع دستگاه‌های هایفوتراپی می‌توانید روی لینک کلیک کنید. انتخاب دستگاه مناسب هایفو می‌تواند در نتیجه درمان موثر باشد.

3- انتظارات شما از درمان هایفو چیست؟ در آخر شما باید بدانید انتظار چه نتایجی از درمان هایفوتراپی داشته باشید. دستگاه هایفو چوب جادو نیست و باید انتظارات معقولی از این درمان داشته باشید. هایفوتراپی تنها می‌تواند افتادگی‌ها و چین‌ و چروک‌های سطحی را برطرف کند و اگر میزان افتادگی پوست شما زیاد است می‌بایست از روش‌های جراحی استفاده کنید.

نظرات افرادی که درمان هایفو را انجام داده‌اند چیست؟

95% از کسانی که هایفو انجام داده‌اند تمایل به ادامه درمان دارند

ما در مقاله‌ای تحت عنوان نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند به بررسی آماری نتایج پژوهشی پرداختیم که میزان رضایت مردم از هایفوتراپی را نشان می‌داد. در این پژوهش مشخص شد که هایفوتراپی در اطراف فک، دهان و گونه‌ها بیشترین اثرگذاری را دارد؛ 90% افراد این درمان را به دیگران نیز توصیه کردند و 95% هم خودشان تمایل به ادامه درمان داشتند. در کل شواهد نتایج رضایت‌بخشی را برای این درمان نشان می‌دهند.

 نتیجه‌گیری

عوارض هایفو برای دندان ادعایی بی‌اساس است و تا به حال اثبات نشده است. تنها تاثیر هایفو روی دندان‌ مربوط به دندان‌های پر کرده یا ایمپلنت بود که باعث درد گرفتن آن‌ها می‌شد. اما امروزه با پیشرفت دستگاه‌ها و تجربه پزشکان این مورد نیز برطرف شده و اشعه‌ی هایفو به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که از پوست عبور نکند. اگر شما هم تجربه‌ای در این مورد دارید در قسمت نظرات (پایین صفحه) آن‌ را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

سوالات پرتکرار

آیا هایفوتراپی باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شود؟

خیر. هایفوتراپی به هیچ وجه آثار مخرب روی دندان‌ها ندارد. چرا که عمق نفوذ امواج هایفو به قدر نیست که از پوست رد شود و به دندان‌ها برسد. و در بیشتر مواقع پزشکان برای هایفو در نزدیکی دندان از محافظ استفاده می‌کنند.

آیا در صورت دندان درد بعد از هایفو می‌توان از قرص مسکن استفاده کرد؟

در مصرف مسکن بعد از هایفو حتما با پزشک خود مشورت کنید. داروهای مسکن ضد التهاب غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن چون میزان جوابدهی بدن به جراحات را پایین می‌آورند، میزان تاثیرگذاری هایفو را کم می‌کنند.

آیا هایفوتراپی دردناک است؟

هایفوتراپی تنها با امواج فراصوت کار می‌کند و در آن از نیدل و سوزن استفاده نمی‌شود. به همین خاطر هایفوتراپی در حین کار دردناک نیست و تنها ممکن است کمی روی پوستتان احساس ناخوشایند گرما کنید.

عوارض جانبی هایفو چیست؟

ممکن است بعد از هایفوتراپی پوست شما دچار کمی قرمزی و ورم شود، اما بعد از چند ساعت بهبود پیدا می‌کند. هم‌چنین ممکن است در نواحی تحت درمان تا یکی دو هفته احساس گزگز کنید. و خیلی به ندرت ممکن است صورت افراد دچار کبودی شود که این موارد هم ظرف چند روز از بین می‌روند.

39 دیدگاه دربارهٔ «عوارض هایفو برای دندان»

  1. منم سه روزه هایفو انجام دادم حین انجام کار درد قابل تحمل بود وبعدش تا به امروز کمی التهاب توی لثله دارم و و کمی درد توی فک و اینکه نظرات رو خوندم ترسیدم نکنه دندونهام همش ریشه هاش خراب شن

    پاسخ
    • متاسفانه منم بعد از هایفو دو تا دندان های که قبلا عصب کشی شده بودن رو از دست دادم و امروز ایمپلنت کردم????????

      پاسخ
  2. سلام من هم هایفو کردم بعداز مدتی درددندان گرفتم چندتااز دندان هایم ریشهاش خراب شده بود که باجراحی کشیدم جندتا ازدنانهایم به عصب کشی رسید باکلی هزین ودرددندان مواجه شدم توروخدااگر جنتونو دوست دارید ساغ این کارها نرید

    پاسخ
  3. سلام
    من همین الان از هایفو بر میگردم، درد بسیار شدیدی هم در ناحیه پیشانی و هم استخون گونه ها و هم در یه دندون (پر شده ی ۱۰سال پیش) داشتم در حین هایفو، که امیدوارم بهم آسیبی نزده باشه و در درازمدت بجای بهترشدن خودم شاهد صدمات نباشم. البته اینم بگم اجازه ندادم رو پیشونیم بیشتر کار کنن. گفتم بهشون کافیه. ای کاش بیشتر اطلاع رسانی بشه که یا با آگاهی کامل بریم سراغ همچین چیزایی، یا اصلا نریم. انتخاب درست داشته باشیم.

    پاسخ
  4. من دیشب هایو انجام دادم وقتی دستگاه رو روی پیشانیم میذاشت درد میگرفت و الان هم سردرد دارم .نمیدونم این سردرد تا کی ادامه داره لطفاً راهنمایی کنید

    پاسخ
  5. من هایفوانجام دادم حدود3ماه پیش وازاون وقت تاالان بطوردائم دندون درد دارم بطوردائم مسکن استفاده میکنم و دیگه هیچوقت حاظرنیستم انجام بدم

    پاسخ
  6. دستگاههای هایفو جدید به دندون اسیب خیلی کمی میزنه دستگاههای قدیمی در کسانی که ایمپلنت داشتند ایجاد درد و حرارت میکرد ولی دستگاههای جدید اینطور نیست استفاده از ابسلانگ در دستگاه جدید کافیه .دستگاه برای چروک دور چشم و پلک باید از نوع ۶ بعدی باشه و با دستگاههایی که خیلی پیشرفته نیستن دور پلک و چشم رو انجام نمبدن

    پاسخ
  7. من هفته پیش هایفو انجام دادم از اون روز دوتا از دندونام به شدت درد میکنند با مسکن هم فقط یکی دو ساعت دردش کم میشه. دکتر چیزی راجع به دندونهام ازم نپرسید. اما موقع هایفو واقعا درد زیادی رو تحمل کردم امیدوارم حداقل یه نتیجه ای داشته باشه

    پاسخ
  8. من الان 1ماهه هایفو گردن انجام دادم وردم شدید داشتم ورمم بعداز دوهفته رفت ولی دهنم کج شده و درست نمیشه مثل اینکه امپول بی حسی زدم برای دندانپزشکی ولی بی حس نیستم

    پاسخ
  9. من تا به حال دوبار هایفو کردم. لازمه بگم وقتی هایفو انجام میشه کاملا حس میشه که روی فک و دندان لرزش هایی ایجاد میشه. من قبل از هایفو دندان هام هیچ مشکلی نداشتن. اما چند ماه بعد اکثر دندان هام به طرز عجیبی دچار ساییدگی و پوسیدگی شدن و کاملا برام عجیب بود. طوری که مجبور شدم بعضی از دندان هارو لمینیت کنم و این روند همچنان ادامه داره. دوستان ازتون میخوام به هیچ عنوان هایفو نکنید.

    پاسخ
  10. سلام تورا خدا اگه مشکل دندون پیدا می کنیم لطفا اطلاع دهید من ۴ ایمپلنت وچند دندان عصب کشی دارم وفردا نوبت هایفو دارم اگر آ بسلانک استفاده کنم چی میشه

    پاسخ
    • سلام. من پیامتون رو تصادفی دیدم. من همین الان ،هایفو انجام دادم. در ضمن هایفو، با اینکه دندان خرابی ندارم، اساخوانهای صورتم درد می گرفت. دکتر یه چوب بستنی که دورش یه گاز پیچیده بود بهم داد روی دندانم میگذاشتم. با حرکت دست دکتر ،جابه جا کردم و موثر بود. الان هم که خونه امدم کمی استخوانهای صورتم درد داره. ولی قابل تحمله.
      به نظرم باید از امواجی که عمق تفوذش کمتر باشه استفاده کنن که درد نداشته باشیم. برای من عمق نفوذ ۴ و ۳ استفاده کرد. ۳ خیلی بهتر بود. البته دکتر میگفت اولین نفری هستی که میگی درد دارم.

      پاسخ
  11. سلام وقت بخیر هایفو‌ صورت و گردن انجام دادم داخل دهانم گاز استریل گذاشتن ولی همچنان درد داشتم که گفتن طبیعیه ولی دو روز بعد از انجام‌ هایفو راهی بیمارستان شدم گوش میانیم مشکل پیدا کرده بود همراه با سرگیجه حالت تهوع و استفراغ شدید تعادل هم نداشتم .یک هفته استراحت مطلق بودم..من که دیگه بهیچ‌عنوان حاضر نیستم هایفو انجام بدم

    پاسخ
  12. اینطور که مشخصه هایفو رو باید بعد از سن ۷۵ سالگی که کل دندونها رو کشیدیم و دندون مصنوعی داریم انجام بدیم

    پاسخ
  13. من چند روز قبل هایفوتراپی دندان سطحی پر کرده بودم پزشک چیزی نپرسید و انجام دادم الان سه ماهه اسیر دندان درد در همان ناحیه هستم و عکس گرفتم با اینکه به عصب نرسیده بود مجدد دندان را خالی و عصب کشی کرد اما درد فک و دندان خوب نمیشه که نمیشه! نمیدونم چه بلایی سرم آورد این هایفوتراپی مسخره ، هر روز مسکن میخورم ….

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      حتما باید قبل از هایفوتراپی در مورد دندان‌های پرکرده به پزشکتون اطلاع بدین.

      پاسخ
      • دقیقا برای من هم درد میگرفت و از چوب بستنی استفاده میکردم ویی الان که چندروز گذشته درد ندارم ولی به نظرم مهمه که چه جاهایی استفاده نشه و معلوم نیست چه عوارضی داره

        پاسخ
    • منم ۱۸ تیر رفتم انجام دادم دقیقا مثل شما شدم اما من دندونام پیم داشت و الان نمیتونم از درد دندان بخوابم دکتر من هیچ محافظی هم نذاشت با اینکه بهش گفتم

      پاسخ
  14. سلام من‌ نمیدونستم نباید برای دندونای پرکرده هایفو کرد دو روز قبل از هایفو یه دندونمو پر کرده بودم و الان دو هفته گذشته و تیر میکشه و موقع جویدنم اون دندون پرکردم درد میگیره و اذیت میشه
    شما میدونین خوب شدنی هست؟و اینکه مشکلی برای دندونم پیش نمیاد؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      باید به پزشکتون در مورد دندون‌های پر کرده قبل از هایفو اطلاع میدادین،‌ پیشنهاد می‌کنیم الان به پزشکتون اطلاع بدین و مشورت بگیرین، البته جای نگرانی نیست مشکلی پیش نمیاد.

      پاسخ
  15. سلام وقت بخیر
    من چند روز پیش هایفو انجام دادم اصلا هیچ دردی احساس نکردم و دستگاه هایفو هم اصلا گرم نبود یعنی اصلا اذیت نشدم و هیچ دردی هم حس نکردم اماسه سال پیش یکبار دیگه انجام داده بودم دستگاه رو که روی صورتم میکشید هم خیلی داغ بود و هم رو استخوان صورتم که میکشید بی نهایت درد داشت.میخوام بدونم مگه هر دو هایفو نبود چرا اینقدر باهم فرق داشت.ممکنه مطبی که چند روز پیش هایفو انجام دادم دستگاه هایفو شون خراب باشه.

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      بله دستگاه‌های مختلف هایفو عملکرد‌های متفاوتی دارن، همینطور نحوه تنظیمات دستگاه توسط پزشک، با این حال نمیشه گفت چون درد نداشته تاثیر هم نداشته

      پاسخ
  16. درود.من چهارروز قبل هایفوصورت انجام دادم.دندان پرشده و ایمپلنت هم زیاد دارم ولی چون قبلش به پزشک اطلاع دادم حین کار از چند پد رول برای روی دندانها استفاده کردم.البته دردوسوزش حین کار داشتم اما بعدش هیچ مشکلی پیش نیومد و عالی بود.

    پاسخ
  17. سلام وقتتون بخیر من ۱۴۰۱/۱۲/۹ هایفو انجام دادم
    ازم سوال کردن دندونت پر کردی فکر کردم منظورش امروز یا چند روز پیشه گفتم نه در صورتی که یکی دو سال پیش دندونم پر کردم و اینکه درد شدیدی داشتم مثل سوزش وبرق گرفتگی و گزگز غیرقابل تحمل بود فقط بالای دوطرف ابروم زدن و روی گونه دو طرف زدن و پیشانی و چانه رو نزدن گفتن اینا هزینه اش جداست درصورتی برام هزینه هایفو صورت رو گرفتن خواستم بدونم هایفو صورت شامل کل صورت نیست

    پاسخ
  18. من بعد از هایفو هم فکم درد می کرد هم الان که یکماه شده هایفو کردم دندونام درد می کنند تو صورتمم تغییری احساس نمی کنم زیر غبغبمم جوشهای ریزی در اومدن که از صبح تا شب فقط می خوارن

    پاسخ
  19. سلام من بعد از هایفو هیچ تغییری ندیدم و اینکه دندون درد در حین کار داشتم مثل اینکه گدازه ای از آتیش رو فرو میکردن داخل تک تک دندونهام.ای کاش فکری در این مورد بشه به نکته ی دیگه اینکه الان سه روز ازهایفو میگذره و داخل دهانم زخم شده

    پاسخ
    • سه هفته است بعد هایفو دندان درد شدید دارم . با خوردن مسکن فقط کمی دردش قابل تحمل تر می شود . آبسلانگ هم نداشتند . امان از من بریده و پس تماس هم میگن هیچ ربطی به هایفو نداده.

      پاسخ
  20. سلام منم هایفو تراپی انجام دادم.حس سوزن سوزن شدن درموقع هایفو رو داشتم اما بعد از گذشت یک روز احساس درد فک دارم و حس میکنم فکم توانایی جویدن نداره و نمیتونم خیلی بهم فشارش بدم.ایا این مساله طبیعیه؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر، در برخی موارد طبیعی هست، البته حتما به پزشکتون در این مورد اطلاع بدید.

      پاسخ
  21. درود
    من تیروئید کم کاردارم و7تا دندان پر کردم این موضوع قبل ازهایفوبه پزشک گفتم امادرحین انجام خیلی دردداشتم بااینکه ازپمادسِرکننده استفاده کرده بودم بعدازانجام همچنان دردداشتم تاالان که 1هفتس دردواحساس میکنم زمان هایفوحس میکردم چیزی مثل سوزن داغ داخل دهنم ردمیشه

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      \خیلی خوبه که به پزشکتون اطلاعات رو دادید، حتما این قسمت‌های ممنوعه رو در نظر نگرفتن، و درد هنگام انجام هایفو هم کاملا طبیعی هست.

      پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای بیشترین امتیاز روی ستاره سمت راست کلیک کنید

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 24

تا الان رای ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می دهید.