نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند

ما برای بررسی نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده‌ اند، از یک نظرسنجی بسیار معتبر منتشر شده توسط انجمن جراحی پوست آمریکا استفاده کرده‌ایم. در این نظرسنجی‌ها از 32 بیمار پس از درمان لیپوماتیک نظرخواهی شده است. نتیجه نهایی نشان می‌دهد که بیش از 85 درصد افراد این درمان را به دوستان و اعضای خانواده خود توصیه می‌کنند و از نتایج آن برای حذف چربی در ناحیه گردن، شکم و پهلو رضایت دارند.

نظرات واقعی کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند

اگر در مورد مطلوب بودن نتیجه لیپوماتیک تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر خواندن نتایج نظرسنجی، نظرات همین مقاله (در پایین صفحه) را نیز بررسی کنید. ما با دقت بسیار تنها نظراتی که توسط افراد واقعی و بدون جانبداری ثبت شده است را تایید کرده و نمایش می‌دهیم. به طور کلی، نظرات اکثر افراد رضایت بخش بوده است. همچنین شما می‌توانید جهت مشاوره و انجام  پیکرتراشی در شیراز روی لینک کلیک کنید.

نظرات در مورد لیپوماتیک: بررسی نتایج نظرسنجی

لیپوماتیک رایج ترین عمل زیبایی کانتورینگ بدن است که چربی‌ های زیر پوست را از طریق کانول های متصل به دستگاه آسپیراسیون از بین می‌برد. طبق یک نظرسنجی معتبر که توسط انجمن جراحی پوست آمریکا منتشر شده است، حدود 85.7 درصد از افراد از انجام عمل لیپوماتیک رضایت داشته‌اند. بیماران حاضر در این نظرسنجی شامل 32 نفر بوده‌اند که لیپوماتیک گردن، بازو، شکم، پهلو یا ران انجام دادند. همچنین برای اطمینان از نتایج در طولانی مدت، از افرادی نظرسنجی شده است که بیش از 5 سال از عمل لیپوماتیک آن‌ها گذشته است. 

درصد رضایت و نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند

نکته: برای مشاهده نسخه اصلی مقاله نظرسنجی لیپوماتیک و پیکرتراشی که در مجله معتبر Dermatologic Surgery منتشر شده است، روی لینک کلیک کنید.

من لیپوماتیک انجام دادم، آیا این درمان را به دیگران پیشنهاد می‌دهم؟

طبق نظرسنجی، در جواب به این سوال که «آیا عمل لیپوماتیک را به دیگر افراد توصیه می‌کنید؟»، 85 درصد از بیماران معتقدند که  نتیجه لیپوماتیک ارزش لازم دارد و این روش را به سایر دوستان و اعضای خانواده با مشکلات مشابه توصیه می‌کنند. به نظر می‌رسد لیپوماتیک اثربخشی خوبی برای حذف چربی‌ها (به ویژه در ناحیه گردن، بازو و شکم) را دارد.

تجربه لیپوماتیک از نظر پزشکان

همانطور که گفته شد، لیپوماتیک یا پیکرتراشی لیپو، یک عمل جراحی زیبایی برای تخلیه چربی‌ها از زیر پوست است. در این روش لوله دستگاهی به‌نام کانولا از یک سوراخ ریز و کوچک ایجاد شده وارد پوست می‌شود و در محل مورد نظر با ایجاد حرکات لرزشی، چربی‌ها را خارج و درون محفظه دستگاه جمع می‌کند. بسیاری از پزشکان، معتقدند که لیپوماتیک روشی ایمن‌تر برای پیکرتراشی است و آن را نسبت به سایر روش ها ترجیح می‌دهند. از جمله دلایل آن عبارتند از:

  • دوره نقاهت کوتاه تری دارد و بیمار درد کمتری را احساس می‌کند. 
  • آسیب کمتری به بافت‌های مجاور وارد می شود و عوارض آن حداقل است.
  • می‌توان با تعداد جلسات کمتر، حجم چربی بیشتری را از بین برد.
مزایای لیپوماتیک نسبت به دیگر روش های پیکرتراشی

میزان تاثیرگذاری عمل لیپوماتیک چقدر است؟

به طور کلی، بیشترین میزان تاثیر در کسانی مشاهده شده است که از لیپوماتیک گردن استفاده کرده‌اند (85.6 درصد) و کمترین تاثیر نیز در لیپوماتیک ران (42.8) گزارش شده است. با این حال، عمل لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌های پیکرتراشی ایمن‌تر است و اثربخشی قابل توجهی نیز دارد. 

ناحیه تحت درماندرصد رضایت
لیپوماتیک گردن85.6
لیپوماتیک بازو75
لیپوماتیک شکم61.6
لیپوماتیک ران42.8

انواع روش های جراحی لاغری و پیکرتراشی

  • لیپوساکشن سنتی: حذف چربی از طریق لوله کانولا متصل به دستگاه
  • لیپوماتیک: لیپوساکشن همراه با ارتعاشات سریع و حرکات یکنواخت
  • لیزر لیپولیز: استفاده از انرژی لیزر برای ذوب کردن چربی ها
  • اولتراسوند لیپولیز: استفاده از امواج اولتراسوند برای تجزیه و حذف چربی
  • واترجت: استفاده از سیستم فشار قوی آب برای از بین رفتن چربی‌های عمیق بدن
  • ابدومینوپلاستی (تامی تاک): حذف پوست و چربی اضافی از ناحیه شکم
  • براکیوپلاستی: حذف پوست و چربی اضافی از ناحیه بازو

آیا چربی ها بعد از عمل لیپوماتیک دوباره بر می گردد؟

در مطالعه انجام شده، از افرادی که بیش از 5 سال از لیپوماتیک آن‌ها گذشته است، نظرخواهی شده است. از بین افراد حاضر در مطالعه، تنها 9.5 درصد افراد معتقد بودند که همه چربی‌ها مجددا برگشته است. در سایر بیماران نیز یا افزایش چربی در ناحیه تحت درمان مجددا رخ نداده است یا میزان آن را ” کم ” ارزیابی کرده‌اند.

عکس قبل و بعد عمل لیپوماتیک

عکس قبل و بعد عمل لیپوماتیک
عکس قبل و بعد عمل لیپوماتیک

آیا لیپوماتیک عوارض جانبی خاصی دارد؟

لیپوماتیک نسبت به دیگر روش های پیکرتراشی، تقریبا کم تهاجمی محسوب می‌شود. با این حال احتمال بروز عوارض جانبی موقت وجود دارد:

  • کبودی و ورم در ناحیه تحت درمان 
  • احساس درد و ناراحتی
  • واکنش های آلرژیک و سوختگی پوست
  • در موارد محدود و نادر، در صورت رعایت نکردن درست مراقبت‌ها احتمال بروز عفونت و آسیب به بافت های مجاور وجود دارد. 

نتیجه گیری: نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند

بررسی پرسش و پاسخ لیپوماتیک و مشاهده نظر کاربرانی که تجربه انجام این عمل زیبایی را داشته‌اند، می‌تواند به شما در گرفتن تصمیم گیری بهتر کمک کند. به طور کلی، اغلب نظرات کسانی که پیکر تراشی لیپو انجام داده‌اند، مثبت بوده است؛ اما در نهایت شما باید پیدا کردن یک کلینیک تخصصی لیپوماتیک و مشورت با پزشک متخصص را در اولویت قرار دهید. در پایان از شما میخواهیم سوالات و نظرات در مورد لیپوماتیک و دیگر روش‌های پیکرتراشی را با ما و دیگر دوستان در پایان این صفحه (بخش نظرات) به اشتراک بگذارید. در اولین فرصت پاسخگوی پرسش‌های شما هستیم.

در انتهای صفحه می‌توانید نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند را مشاهده کنید.

سوالات پرتکرار :

1- کیا عمل لیپوماتیک انجام دادند و آیا تاثیر ثابتی بر روی افراد مختلف دارد؟

پاسخ این سؤال ثابت نیست و نتایج لیپوماتیک ممکن است بین افراد به نسبت چربی و ناحیه تحت درمان متفاوت باشد، اما به صورت کلی می‌توان گفت بیشترین تاثیر لیپوماتیک برای نواحی گردن، بازو و شکم بوده است.

2- لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

این درمان برای افرادی که با بیماری‌های قلبی و مشکلات انعقادی مواجه هستند توصیه نمی‌شود. همچنین در مواردی که میزان چربی های زیر بافت بسیار بالا است و افراد نیز سبک زندگی سالمی ندارند، لیپوماتیک پیشنهاد نمی‌گردد. 

3- آیا نظر کاربران در مورد عمل لاغری لیپوماتیک در تحقیقات مثبت است؟

به صورت کلی میزان رضایت بیماران بیش از 85 درصد بوده است که نسبت به دیگر روش‌های لاغری، میزان چشم گیر و قابل توجهی است.

4- آیا لیپوماتیک عوارض جبران ناپذیر دارد؟

اکثر عوارض جانبی مشاهده شده بعد از لیپوماتیک موقت است (در قالب احساس درد، کبودی، تهوع و سرگیجه). با این حال، در موارد نادر، اگر توصیه‌های مراقبتی انجام نشود یا عمل لیپو تحت نظر پزشک حاذق انجام نگردد، احتمال بروز عفونت و آسیب به سایر بافت‌های مجاور وجود دارد. 

5- آیا چربی‌ها بعد از درمان های لاغری مجددا بر می گردد؟

به طور کلی چربی های حذف شده در اکثر مواقع بر نمی‌گردند (یا میزان بازگشت آن‌ها کمتر از حالت اولیه است). با این حال باید در نظر داشته باشید که برای افرادی که با استفاده از پیکرتراشی به تناسب اندام رسیده‌اند مقداری دشوار است که به یک باره بخواهند از رژیم غذایی اصولی و جدید پیروی کرده و ورزش را در برنامه خود جای دهند. در واقع برگشت پذیری و ماندگاری عمل پیکرتراشی به خود فرد بستگی دارد.

6- آیا لیپوماتیک، درمانی دردناک است؟

احساس درد در جراحی لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها و لیپوساکشن سنتی کمتر است. با این حال باید انتظارات واقع بینانه داشته باشید. شما در چند هفته اول بعد از عمل کبودی، ورم و درد جزئی را احساس خواهید کرد که با استفاده از دارو و مسکن‌ها قابل کنترل است. 

1 دیدگاه دربارهٔ «نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند»

  1. لیپوماتیک برای گردن خیلی جواب میده. به چشم دیدم واقعا ولی دو دلم که برای شکم و پهلوهام انجام بدم یا نه

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای بیشترین امتیاز روی ستاره سمت راست کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می دهید.